tisdag 10 maj 2011

Ett inlägg

Bara för att jag kom på att det är precis en månad kvar till skolavslutningen fick jag lov att blogga ;-) ordet blogga fanns inte med i min ordbok i mobilen :O ja, jag tänkte att ni var i behov av att få reda på det. Medan jag ändå håller på kan jag berätta att jag har fått fotbollsbränna och att mina knän ser lortiga (jag använde ordet smutsiga förut men då klagade folk på att jag lät som en stockholmare. Jag använder det fortfarande ibland) ut. Som tur är syns det inte så mycket så det försvinner nog snart.

Imorgon åker hela åttan på gymnasiebesök igen. Denna vecka blir det på Erikslund i Borlänge. På tal om gymnasie kan jag en liten vits. "Om man kidnappar en gymnasieelev, har man då tagit studenten?" den tycker jag är kul. Och på tal om skola kan jag ju berätta att vi i åttan har 7 normala skoldagar kvar förutsatt att man går gyllbergsvandringen som är om två veckor och den jobbigaste av alla saker på klassikern. Efter förra året sa jag att jag aldrig skulle göra om det men här står jag (egentligen ligger jag i soffan, men ändå) och har anmält mig i år igen, nattvandringen och att man har fått tag på praoplats nästa vecka. Jag ska praoa på Regnbågen som är ett dagis. Jag är nervös faktiskt, haha.
När jag skulle skriva praoplats blev det spanska istället så nu tänkte jag vara snäll och påminna mina kära kamrater (fult ord ja) om att vi har spanskaglosor till imorgon. Jag har faktiskt varit duktig och tränat på dom. Medan jag ändå är inne på spanskan så kan jag berätta att vi säljer toapapper för att samla in pengar till en språkresa så det är bara att höra av sig om man vill köpa!

Förresten var det jättefint väder både igår och idag och det skall (också ett fult ord) även bli det imorgon. Men jag läste på facebook att någon hade dödat spindlar så det blir synd om den om det börjar regna imorgon. Nu börjar jag fundera på hur många gånger jag har skrivit imorgon idag.

Btw.. Om någon har lust att skriva en novell åt mig, helst mvg-kvalité, får den gärna göra det. Den skulle ha varit inne för ett tag sen men jag har ingen fantasi så jag kommer inte på någon bra handling.

Nu tror jag att det är dags att sova. Godnatt mina små kycklingar!
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar