lördag 28 januari 2012

Bra dag!

Jag kom hem från fotbollsträningen vid tjugo i fem och jag skulle med en buss som gick fyrtio minuter senare. Jag stressade och stressade för att hinna med allt innan. Duscha, fixa mig, äta osv. Jag fick springa runt i huset och äta samtidigt som jag letade efter ett par strumpor. Tur att man är tjej alltså!  Hur skulle det annars gå?
Jag blev klar ca 4 minuter innan busssen skulle gå, så jag är springandes påväg till hallen när jag plötsligt halkar, tappar min telefon och slår i hela mitt vänstra ben. Jag hade blåmärken från att ha spelat fotboll innan, men nu blev de ännu värre!
Eftersom jag har så bråttom får jag springa till bussen också. Vad händer då? Jo, bussen är självklart försenad! Hur kul är det? Jag får vara glad att jag inte missade den i alla fall.

Inte är det bara idag heller. Jag är otursföljd. Jag är typ människans "Kalle Anka". Okej, riktigt så mycket otur har jag inte men jag är inte långt ifrån!


Det blev i alla fall en trevlig kväll när jag väl kom fram. Vi firade Clara med tårta, ballonger och serpentiner!
Mycket snack blev det också. Jag minns inte senast jag hade så trevligt faktiskt. Vi får hoppas att det händer snart igen!

Nu är det snart dags att krypa till kojs. Ha en bra natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar