tisdag 7 februari 2012

Just some stuff

Vi hade första nationella provet idag. Svenska, läsförståelse. Gick väl helt okej men jag blir så sur för att jag tänker efteråt och typ "åh, det där skulle jag ha skrivit istället. Det skulle blivit så mycket bättre!". Men som sagt, helt okej gick det så vi får helt enkelt hoppas på det bästa.
Jag längtar inte till på torsdag då vi har tre timmars uppsatsskrivning. Jag som har svårt att bara börja skriva. Jag gör det lite på impuls. Ska jag t.ex. skriva en novell kan jag inte börja skriva första lektionen utan jag kanske sitter hemma och lyssnar på musik eller vad som helst och då, helt plötsligt kan jag komma på en jättebra idé. Då sätter jag mig ner vid datorn och skriver den. Det är lika med bloggningen. Jag tänker att jag ska blogga varje dag och blablabla, men om jag inte känner för det blir det ju inget bra? Då är det bättre att gå på känsla.

Nog om det. Lyssna på denna bra låten istället:

blink-182 - natives

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar