onsdag 28 mars 2012

Jag tar min allra första paus

Jag har bloggat i snart tre år. Tre hela långa år, utan paus. Men jag tror det är dags nu.
När jag läser andras bloggar och ser att de tar en paus eller lägger ner bloggen har jag tänkt typ såhär: "Vaa? Varför då? Jag skulle aldrig klara mig utan min blogg!" osv osv. Men nu på senaste tiden har jag känt att jag inte har ork eftersom jag har så mycket i skolan och överallt annars nu för tiden och jag har verkligen inte haft någon blogglust alls. Då och då har det kommit upp ett inlägg bara för att jag har känt att det har gått för lång tid sen det senaste inlägget. Några få har jag lagt upp bara för att jag har känt för det. De andra inläggen har jag inte lagt upp för att jag känt för att skriva eller att de betytt något för mig. Nej, de inläggen kom bara för att jag kände mig tvungen.

Så nu har jag bestämt mig. Jag tar en paus. Det kommer fortfarande upp inlägg då och då. När JAG känner för det. När blogglusten kommer tillbaka kommer även jag tillbaka. Och då blir det bättre än någonsin, jag lovar! Minns ni alla inlägg jag publicerade för ett par månader sedan? Vissa av dem var faktiskt bra. Vet ni varför? Då var min blogglust på topp! Så vill jag ha det igen.
Men jag tror inte att det dröjer alltför länge innan jag är tillbaka. Jag kan inte hålla mig härifrån.

Ni får ha det bra så länge.

Puss på er, så ses vi senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar