måndag 23 april 2012

En helt vanlig dag, typ

Drog som sagt hem till Beccis för lite pluggilugg. Förhoppningsvis kan jag det mesta till fysiken, men matten däremot... blä. Slog upp boken men jag orkar verkligen inte försöka förstå mig på det där. Det får gå som det går imorgon och vi får hoppas att jag lyckas hålla kvar mitt VG i matte den här terminen. Vi får hoppas att det inte blir några problem!

När jag tänkte plugga på lite mer fysik råkade jag slå upp kapitlet om ljus istället och fastnade där. Jag satt i typ 45 minuter och läste hela kapitlet om ljus medan Beccis satt vid datorn och kollade på kläder. Kände mig inte ett dugg pluggis då. Nej nej! Men det var faktiskt rätt fascinerande. Varför måste vi läsa om nåt så tråkigt som kärnfysik (okej, så tråkigt är det inte, men ändå) när det finns så mycket roligare saker att läsa om. Eller så kunde vi ju läsa om månen och rymden eller något. Men nej, vi ska läsa om kärnfysik. Wihooo. Vi får hoppas jag får ett Mvg eftersom jag fick det på nationella. Annars blir jag arg... :) (slänger in en smiley lite sådär för att inte verka arg, hehe..)

På tal om nationella så ska jag göra uppsatsskrivningen i svenska på onsdag. Jag var sjuk när den var egentligen. Från klockan åtta till elva ska jag sitta med den. ROLIGT! Eller? Det går nog bra.

Hörde ni förresten att jag har tagit studenten? Nähä. Inte jag heller.






















Jag såg en regnbåge när jag gick till bussen idag. Den var väldigt fin tycker jag. Sopcontainern och lastbilen var ju mindre fina, men det var en annan femma.
Vet ni förresten hur en regnbåge kan finnas? Det vet jag.

Puss och kram, fisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar